A kismama fotózás nem a legegyszerűbb feladat sem a fotós, sem a marketing kivitelező számára. Az elég nagy felelősséggel járó hivatáshoz nem elég egy sima weboldal. Barbi 2020-ban keresett meg azzal, hogy szeretné elindítani a fotós vállalkozását. Miután együtt megvizsgáltuk a lehetőségeket, kiderültek a nehézségek.
A képek megfelelő méretezése egy fotós weboldalra
Mivel egy fotózásról szóló weboldalon maga a fénykép a termék, ezért nagyon fontos volt, hogy a minőség meghagyása mellett tömörítsük le a képeket feltöltéshez. Itt kell némi kompromisszumot kötni.
Miért kell tömöríteni a képeket?
Az egyszerű válasz: Azért, hogy a weboldal gyorsabban töltsön be és megmaradjon a felhasználói élmény. Ugyanis, ha sokat kell várnia a látogatónak a betöltésre, akkor nagyobb valószínűséggel fordul vissza.
Ha nem figyelünk a weboldal gyorsaságára, akkor a google nem fogja jól megítélni a honlapot, ez az egyik legfontosabb a kereső helyezési sorrend meghatározásában.
A kismama fotózás oldal céljának meghatározása
Barbi az elején többféle fotózással is szeretett volna foglalkozni, fel kellett hívni a figyelmét a pozícionálás fontosságára. Ez a legtöbb induló vállalkozónál így van. Ne akarjunk mindenkinek a szolgáltatója lenni, nekem ez a kedvenc marketing eszközöm! 😊
Ahogy ment az idő egyre inkább a kismamákat érezte a legideálisabb célközönségnek számára, ezért ahogy bővült referenciája és szolgáltatása is egyre jobb lett, már érdemben tudtuk tesztelni a weboldalt.
Kint legyenek az árak? Legyen csak egy kapcsolat felvételi űrlap? Legyen csupán egy e-mail cím? Mi legyen a cél? Díjmentes visszahívás vagy kérjen inkább részletes tájékoztatót az érdeklődő?
Az alapvető strukturális szabályok.
A weboldal készítés során alapszabály, hogy akkor lehet kizárólag vevőszerző, ha a látógatóról, a célközönségről szól és nem a vállalkozóról / szolgáltatóról. Ennek megfelelő szövegezési stratégia után elindultunk egy facebook hirdetéssel. Tapasztalatból azt gondolom, hogy a vágy alapú szükségletek kielégítésére leginkább a facebook hirdetés platformja a legmegfelelőbb választás. Itt nincs tipikus probléma-megoldás helyzet. Pl duguláselhárítás, amikor az emberek a google-t hívják egyből segítségül. Ezért a seo (google keresőoptimalizálás) másodlagos szerepet kapott.
Barbinak mára ez lett a főállása és időben kell foglalni hozzá, mert gyorsan fogynak a szabad időpontok! 😊
weboldal készítésre
kérj díjmentes árajánlatot