Gabriella, aki esküvői fotósként dolgozik, 2022-ben felkeresett meg, mivel egyre inkább problémát jelentett számára, hogy nem kap elég megbízást. A verseny ezen a területen gigantikusan nagy, az érdeklődők gyakran inkább a konkurens fotósokhoz fordulnak a jobb marketing megjelenése miatt.

Gabriella belátta, hogyha továbbra is  megengedi magának ezt a helyzetet akkor adhatja el a fényképezőgépeit.

Az első konzultáción az derült ki, hogy Gabriellának csak egy Facebook oldala van, ahol ugyan posztol néhány dolgot, de az eddigi vevők továbbajánlásai által érkeztek csak hozzá a megbízások.
Ennek azonban az a problémája, hogy csak egyetlen csatornára támaszkodik, ami nagyon instabil alapot biztosít a további munkájához.

1. Lépés: weboldal

Az első, de inkább úgy fogalmaznék, hogy a nulladik lépésként létrehoztuk a weboldalát a gyakori weboldal tervezési hibák elkerülésével. Ami ugye tudjuk, hogy önmagában még nem vevőszerző.

A képek tömörítése

Mivel egy fotózásról szóló weboldalon maga a fénykép a termék, ezért nagyon fontos volt, hogy a minőség meghagyása mellett tömörítsünk. Erről a fotós ügyfeleimmel mindig sokat beszélgetek és javaslatokat teszek, kell némi kompromisszumot kötni.

Miért kell tömöríteni a képeket?

Az egyszerű válasz: Azért, hogy a weboldal gyorsabban töltsön be és megmaradjon a felhasználói élmény. Ugyanis, ha sokat kell várnia a látogatónak a betöltésre, akkor nagyobb valószínűséggel fordul vissza.
Ha nem figyelünk a weboldal gyorsaságára, akkor a Google nem fogja jól megítélni a honlapot, ez az egyik legfontosabb a kereső helyezési sorrend meghatározásában.
Ha ezzel nem foglalkoznánk, akkor a weboldal elkészülte előtt buknánk a vevőszerzést, amiért létrehozzuk..

2. Lépés: vevőszerző rendszer

Egy weboldal önmagában nem elég, még ha szép akkor sem… 🙂

Hogyan tovább?

Releváns látogatók kellenek. Mivel ekkor esküvői holtszezonban voltunk, amikor jönnek az árajánlatkérések nagyrésze, így azonnali releváns látogatók kellettek a weboldalra.

Tartalom

Amennyire könnyű, annyira nehéz is kilógni a mai reklámzajból. Hasznos tartalommal tudunk remarketing célközönséget generálni és bizalmi hidat építeni.

Miután elkészültek az első blogbejegyzések, csináltunk Gabriellának professzioális imázsvideókat.

3. Lépés: Hirdetések

Van egy weboldalunk, remélhetőleg hasznos tartalommal marketing optimalizáltan összerakva.
Azért írom, hogy remélhetőleg, mert TESZT A LELKE MINDENNEK.  A tesztelést követően mindig optimalizálni kell. Szuper eszköz a Google Analitycs-en kívül a hotjar.com , ami képernyőfelvételeket és hőtérképet készít a látogatókról.

Google Ads

Google Ads hirdetéskezeléssel indítottunk januárban.
A szavak helyett beszéljen ez a Google Analytics képernyő fotó és Gabriella visszajelzése:

Innentől beszélhetünk vevőszerző weboldalról!!

Kapcsolatfelvételek weboldalból

Látogatók

Alex a weboldalam elkészülési ideje alatt is folyamatosan támogatott az ötleteivel, hogy tényleg frankó legyen. Már ekkor tudtam, hogy nem fogok csalódni a munkájában.

Nos az első hónapokban elszórtan voltak ajánlatkéréseim, de többet szerettem volna, így Alex javasolta, hogy indítsunk Google Ads kampányt, amire rá is bólintottam. Ez még mindig nem hozta a tőlem elvárt eredményt.

Időközben elkészültek az imázs videóim is, és javasolta hogy emeljük meg a napi keretet is.

Egyre jobban nőtt az ajánlatkéréseim száma.

Majd javaslatára indítottunk Facebook kampányt is, ezért február közepén elindítottunk egy kampányt. Nos innentől kezdve csak kapkodom a fejem, mert rohamosan megugrottak a megkereséseim.

Őszintén szólva azt gondoltam, hogy majd havi 1-2 megrendelést hoz majd, de 2 hónap alatt 7 megrendelést hoztak számomra a kampányok.

Mindenkinek szívből ajánlom Alexet!

Nélküle biztos, hogy nem tartanék itt, ahol most tartok! 🙂

Horváthné Kakuk Gabriella Katalin

hellafoto.hu

weboldal készítésre

kérj díjmentes árajánlatot