Gabriella, aki esküvői fotósként dolgozik, 2022-ben felkeresett meg, mivel egyre inkább problémát jelentett számára, hogy nem kap elég megbízást. A verseny ezen a területen gigantikusan nagy, az érdeklődők gyakran inkább a konkurens fotósokhoz fordulnak a jobb marketing megjelenése miatt.
Gabriella belátta, hogyha továbbra is megengedi magának ezt a helyzetet akkor adhatja el a fényképezőgépeit.
Az első konzultáción az derült ki, hogy Gabriellának csak egy Facebook oldala van, ahol ugyan posztol néhány dolgot, de az eddigi vevők továbbajánlásai által érkeztek csak hozzá a megbízások.
Ennek azonban az a problémája, hogy csak egyetlen csatornára támaszkodik, ami nagyon instabil alapot biztosít a további munkájához.
1. Lépés: weboldal
Az első, de inkább úgy fogalmaznék, hogy a nulladik lépésként létrehoztuk a weboldalát a gyakori weboldal tervezési hibák elkerülésével. Ami ugye tudjuk, hogy önmagában még nem vevőszerző.
A képek tömörítése
Mivel egy fotózásról szóló weboldalon maga a fénykép a termék, ezért nagyon fontos volt, hogy a minőség meghagyása mellett tömörítsünk. Erről a fotós ügyfeleimmel mindig sokat beszélgetek és javaslatokat teszek, kell némi kompromisszumot kötni.
Miért kell tömöríteni a képeket?
Az egyszerű válasz: Azért, hogy a weboldal gyorsabban töltsön be és megmaradjon a felhasználói élmény. Ugyanis, ha sokat kell várnia a látogatónak a betöltésre, akkor nagyobb valószínűséggel fordul vissza.
Ha nem figyelünk a weboldal gyorsaságára, akkor a Google nem fogja jól megítélni a honlapot, ez az egyik legfontosabb a kereső helyezési sorrend meghatározásában.
Ha ezzel nem foglalkoznánk, akkor a weboldal elkészülte előtt buknánk a vevőszerzést, amiért létrehozzuk..
2. Lépés: vevőszerző rendszer
Egy weboldal önmagában nem elég, még ha szép akkor sem… 🙂
Hogyan tovább?
Releváns látogatók kellenek. Mivel ekkor esküvői holtszezonban voltunk, amikor jönnek az árajánlatkérések nagyrésze, így azonnali releváns látogatók kellettek a weboldalra.
Tartalom
Amennyire könnyű, annyira nehéz is kilógni a mai reklámzajból. Hasznos tartalommal tudunk remarketing célközönséget generálni és bizalmi hidat építeni.
Miután elkészültek az első blogbejegyzések, csináltunk Gabriellának professzioális imázsvideókat.
3. Lépés: Hirdetések
Van egy weboldalunk, remélhetőleg hasznos tartalommal marketing optimalizáltan összerakva.
Azért írom, hogy remélhetőleg, mert TESZT A LELKE MINDENNEK. A tesztelést követően mindig optimalizálni kell. Szuper eszköz a Google Analitycs-en kívül a hotjar.com , ami képernyőfelvételeket és hőtérképet készít a látogatókról.
Google Ads
Google Ads hirdetéskezeléssel indítottunk januárban.
A szavak helyett beszéljen ez a Google Analitycs képernyő fotó és Gabriella visszajelzése:
Innentől beszélhetünk vevőszerző weboldalról!!
Kapcsolatfelvételek weboldalból
Látogatók
Alex a weboldalam elkészülési ideje alatt is folyamatosan támogatott az ötleteivel, hogy tényleg frankó legyen. Már ekkor tudtam, hogy nem fogok csalódni a munkájában.
Nos az első hónapokban elszórtan voltak ajánlatkéréseim, de többet szerettem volna, így Alex javasolta, hogy indítsunk Google Ads kampányt, amire rá is bólintottam. Ez még mindig nem hozta a tőlem elvárt eredményt.
Időközben elkészültek az imázs videóim is, és javasolta hogy emeljük meg a napi keretet is.
Egyre jobban nőtt az ajánlatkéréseim száma.
Majd javaslatára indítottunk Facebook kampányt is, ezért február közepén elindítottunk egy kampányt. Nos innentől kezdve csak kapkodom a fejem, mert rohamosan megugrottak a megkereséseim.
Őszintén szólva azt gondoltam, hogy majd havi 1-2 megrendelést hoz majd, de 2 hónap alatt 7 megrendelést hoztak számomra a kampányok.
Mindenkinek szívből ajánlom Alexet!
Nélküle biztos, hogy nem tartanék itt, ahol most tartok! 🙂
weboldal készítésre
kérj díjmentes árajánlatot